מתמטיקה כחלק מהתרבות האנושית וההשכלה הכללית
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתב: רון נעמן
תקציר: במאמר מוצגת אמונתו של המחבר שלימודי המתמטיקה (ולא האריתמטיקה לבדה) הינם הזדמנות להנחיל לכל אדם דרך חשיבה רציונאלית, המאפשרת לשפוט בכלים ברורים מה נכון ומה אינו נכון, אילו עובדות ניתן להוכיח ומה מבדיל בינן לבין אמונה דתית. לדעתו, דרך חשיבה זו היא הבסיס להתפתחות מדעית טכנולוגית.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007