'אוטומטיזם במציאת פתרון' אצל תלמידי חטיבת הביניים
מדור: שיטות חדשות, תכנים חדשים
כתבו: בת-שבע אילני ונורית שמואלי
תקציר: המאמר מציג מחקר שהתמקד באופן בו תלמידי חטיבת הביניים ומוריהם מבצעים משימות אלגבריות הקשורות לפתרון משוואות ולפישוט תבניות מספר. מטרת המחקר הייתה לאפיין את תהליך העבודה- עד כמה הוא אלגוריתמי רוטיני ועד כמה יש בו גמישות בראיה המבנית. תוצאות המחקר מצביעות על כך שככל שמתקדם תהליך לימוד האלגברה כך מתפתחת גם היכולת של הראיה המבנית.
מקור: על"ה 25, תש"ס 2000