כתבה: אביטל אלבוים-כהן
מדור: עיון ודיון
מקור: על"ה 60 תשפ"ב, 2022.
תקציר: מטרת החיבור שלהלן היא להחזיר לחזית השיח הפדגוגי בהוראת מתמטיקה בתיכון את הוראת פרק הטריגונומטריה במסלול של 5 יחידות לימוד. לשם כך, המאמר סוקר גישות הוראה מקובלות וחושף את הקשיים המושגיים שבהם אנו עלולים להיתקל בבואנו ללמד את פרק הטריגונומטריה. במרכז המאמר מוצגים בקצרה עקרונות הגדרת הפונקציות הטריגונומטריות על פי הגישה הפדגוגית שמופיעה בספר הלימוד ״פונקציות טריגונומטריות״ מאת אורי רימון, חנה פרל וסטלה שגב (2006). כמו כן המאמר בוחן כיצד גישה זו עונה על הקשיים המושגיים, ומשתף יישומונים שתומכים בהוראת הנושא על פי גישה זו.