פעילות בה חוקרים בעזרת יישומון את מושג הקעירות כהסתכלות על אופן ההשתנות של קצב השינוי, או במילים אחרות הפעילות עוסקת בתכונת הקעירות של פונקציה לפי בחינת קצב השינוי של העלייה (או הירידה) של הפונקציה.

אם הפונקציה עולה וקעורה כלפי מעלה, אז ככל ש-x גדל, הפונקציה עולה בקצב יותר ויותר מהר. אם הפונקציה קעורה כלפי מטה, אז ככל ש-x גדל, הפונקציה עולה אך בקצב איטי יותר ויותר.

בפעילות המחשה ויזואלית, בעזרת צביעה בכוון שונה של שני משולשים ישרי זווית הסימטריים זה לזה.

הפעילות "צביעת שני משולשים" מלווה ביישומון דינאמי ובסרטונים המדגימים ומסבירים:

צביעת שני משולשים – חלק א

צביעת שני משולשים – חלק ב


הפעילות "היכן לקנות את הפיצה?" מציגה בעיה כלכלית שפתרונה הוא מציאת מקום גאומטרי. הבעיה כוללת שלבים שונים ברמות עולות ומזמינה גם לחקר נוסף. הפעילות מלווה ביישומון ובסרטוני הדרכה לפתרון הבעיה וליצירת היישומון.

הסרטונים:

היכן לקנות את הפיצה- חלק א- הצגת הבעיה

היכן לקנות את הפיצה-חלק ב-חקירה באמצעות יישומון דינמי

היכן לקנות את הפיצה- חלק ג - בניית יישומון למקרה של מחירים שווים

היכן לקנות את הפיצה- חלק ד- בניית יישומון עם סליידר


שם המרצה: ניצה שיאון 
צפיה מונחיתדף פעילות 
תיאור: תכנית הלימודים לכיתות ט' בגיאומטריה עברה שינוי מהותי המחייב הבנה מעמיקה יותר של תכנית הלימודים, הבנת הרצף של מיומנויות ההיסק והבניית הידע בד בבד. דרכי ההערכה של ביצועי התלמיד בגיאומטריה משתנים גם כן עם ההסתכלות דרך משקפי המיומנויות – מיומנויות ההיסק ומיומנויות הכתיבה. הוראת גיאומטריה בדרך זו באה להגדיל את מספר הלומדים גיאומטריה בחטיבת הביניים. 
 
  
 
 
 
 
 

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos