הפעילות והסרטונים "במעלה הר תבור" הם חלק מתוך סדרת סרטונים העוסקת בנושא הקעירות בהיבטים שונים.
בסרטון במעלה הר תבור מוצג סיפור מטייל המטפס על הר תבור ועלינו לנתח את תלילות ההר ולשאול היכן במעלה ההר נמצאת הנקודה בעלת התלילות הגבוהה ביותר?
בפעילות זו דגש על השתנות שיפועי המשיקים ומעקב אחר שיפוע המשיק ומיקומו מעל ומתחת לגרף תרמוז לנו על נקודת הפיתול.

הסרטון מלווה "במעלה הר תבור" .

במעלה הר תבור – חלק א

במעלה הר תבור – חלק ב


בפעילות נבחן את תהליך פתרון בעיית הקיצון בלווי של יישומון דינאמי. בפעילות הנחייה לבניית המשולש החסום בפרבולה הן באופן גאומטרי והן אלגברי לשם בניית פונקציית המטרה למציאת השטח המקסימלי שלו בתחום בו הפונקציה אי שלילית. 
ביישומון ניתן לעקוב אחר שטחי המשולשים השונים המתקבלים, ולעקוב אחר גרף פונקציית המטרה. ערכי פונקציית המטרה חיוביים בלבד, לכן יש להגדירה בעזרת ערך מוחלט (או לפצל לשני תחומים).

סרטונים:

בעיית קיצון ויישומון – חלק א

בעיית קיצון ויישומון – חלק ב

איך בונים יישומון בגאוגברה בעית קיצון


הפעילות עוסקת בקשר בין גרף פונקציית הנגזרת לגרף הפונקציה הקדומה. בשאלה מתבוננים בשלושה טיפוסים של פרבולות שהן נגזרות של שלושה טיפוסים של פונקציה ממעלה שלישית. נחקור כיצד צורת הפרבולה כשהיא נגזרת משפיעה על אופיין של נקודות הפיתול של הפונקציה הקדומה.

הפעילות "שלוש פרבולות ולהן שלוש פונקציות קדומות" מלווה ביישומון דינאמי ובסרטונים:

שלוש פרבולות - חלק א'

שלוש פרבולות - חלק ב'


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos