שאלות מילוליות כיתה ט'

מקור: מבחני פיזה 2012.

אופי הפעילות: מצגת ויישומים דינאמיים.

תיאור: מצגת המציעה פעילות המלווה את המשימה האוריינית "האופניים" ממבחני הפיזה. בבעיה שני חלקים: האחד עוסק במרחק הנסיעה של גלגלי האופניים בליווי היישומון גלגלי האופניים

החלק השני עוסק בפעולת ההילוכים של האופניים וחקר בנושא היחס בליווי היישומון אופניים עם הילוכים

היישומונים בהפקת אלנט עבור אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך.


מקור: שאלות לדוגמה ממבחני פיזה בתרגום: ראמ"ה 

אופי הפעילות: מצגת ויישום דינאמי.

תיאור: מצגת המציעה פעילות שאילת שאלות סביב הסיטואציה של מכירת עיתונים המוצגת בבעיהבהפקת אלנט עבור אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך.

 

 


מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי 

אופי הפעילות: משימה אוריינית מלווה בסרטון ויישום דינאמי

תיאור: משימה אוריינית ובה בעיה מילולית מן המציאות המובילה לפתרון משוואות. היישום הדינאמי מציג בצורה מוחשית את המתואר בבעיה ומאפשר חקירתה ואף הרחבתה.

הפעילות מלווה בדף עבודהיישום דינאמי 1יישום דינאמי 2.

המשימה "שומר מסך" מופיעה גם במשימות אוריינות כולל דף עבודה ופתרונו.


מקור: משרד החינוך, המזכירות הפדגוגית, תכנון ופיתוח תכניות לימודים ומכון ויצמן 

אופי הפעילות: משימה אוריינית מלווה בסרטון אינטראקטיביי

תאור: האיכר שתל במטע ריבועי עצי תפוחים וכדי להגן על העצים נטע מסביבו עצי ברוש. התדעו כמה עצים במטע? 
מתבסס על המשימה האוריינית מטע תפוחים משאלות מבחני פיזה.

 


biggest recktangleנושא: בעיות מילוליות.                                          

כיתה: ט   

תיאור: הישומון מופיע בפעילות: למצוא את הפתרון הטוב ביותר – חלק א העוסקת בבעיות ערך קיצון, אותן ניתן לפתור באמצעות מציאת קודקוד של פרבולה. בישומון ניתן לעקוב אחר השינוי בשטח הרצפה בצמוד לשינוי בגרף הפונקציה המתארת אותו.

 

 

 

 

 


gardenנושא: בעיות מילוליות.                                          

כיתה: ט   

תיאור: היישומון מופיע בפעילות: למצוא את הפתרון הטוב ביותר – חלק א העוסקת בבעיות ערך קיצון, אותן ניתן לפתור באמצעות מציאת קודקוד של פרבולה. הישומון מתאים לבעיה העוסקת בשטח של גינה. ניתן לעקוב אחר שינוי בשטח הגינה בצמוד לשינוי בגרף הפונקציה המתארת אותו.

 

 

 

 


backyard flower gardenנושא: בעיות מילוליות.                                          

כיתה: ט   

תיאור: היישומון מופיע בפעילות: למצוא את הפתרון הטוב ביתר – חלק ב. פעילות זו עוסקת במציאת מלבן בעל שטח גדול ביותר. היישומון מאפשר לעקוב אחר השתנות שטח הגינה כאשר משנים את צלעותיה.


between two parabulasנושא: שאלות מילוליות כיתה ט                                         

כיתה: ט   

תיאור: היישומון מופיע בפעילות: למצוא את הפתרון הטוב ביותר – חלק ג. פעילות זו עוסקת בבעיות ערך קיצון, אותן ניתן לפתור באמצעות מציאת קודקוד של פרבולה. היישומון מראה את השתנות אורך קטע בין שתי נקודות על שתי פרבולות, כאשר גוררים את אחת הנקודות.

 

 


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos