מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: פיצוח ובו תוך כדי התנסות מוחשית בבנייה בקוביות התלמידים יבחנו תהליכי השתנות באמצעות בניית טבלה וגרף דינאמיים.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: הפיצוח עוסק בחקירת תהליכי גידול מעריכי. ניתן לשלב בלימוד חוקיות בכיתה ז או בהמשך בנושא סדרה הנדסית או בבעיות גדול ודעיכה. בפיצוח קישור לסרט "העבר את זה הלאה", סרטון אנימציה ממחיש את קצב הגידול ושאלות מנחות לחקירה בעזרת גליון אלקטרוני.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: פיצוח העוסק בפיתוח הראיה המרחבית ומציאת חוקיות מעניינות תוך הסתכלות במשולשים שווי צלעות. הבעיות בפיצוח דורשות להסתכל בצורה הגיאומטרית השלמה ובחלקיה, למנות משולשים ולמצוא את החוקיות העומדת מאחורי המנייה ואף הכוונה להוכחת החוקיות באופן אלגברי. הבעיות מדורגות בקושי ומתאימות לתלמידים החל מכיתה ז'. (לגילאי 9-99). כולל סרטון.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: פיצוח ובו חקירה אינטראקטיבית של החוקיות העומדת מאחורי משולש מספרים. פעילות זו מתאימה לשילוב בלימוד האלגברה החל מכיתות ז'.
מקור: Nrich
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: סימולטור למכונת פונקציות ריבועיות. יש להכניס מספר למכונה, לעקוב אחר תהליך החישוב שנערך בתוכה ולצפות בפלט. ניתן גם לשנות את החוקיות. כמו כן מוצג הקשר בין התבנית האלגברית לגרף הפרבולה באופן דינאמי. מלווה בסרטוני וידאו המסבירים את השימוש ובהדרכה למורה.
מקור: Nrich
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: סימולטור למכונת פונקציות לינאריות. יש להכניס מספר למכונה, לעקוב אחר תהליך החישוב שנערך בתוכה ולצפות בפלט. ניתן גם לשנות את החוקיות. כמו כן מוצג הקשר בין התבנית האלגברית לגרף הישר באופן דינאמי. מלווה בסרטוני וידאו המסבירים את השימוש ובהדרכה למורה.
מקור: עמקים תבור
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: אוסף המלצות למשחקים אינטראקטיביים ברחבי הרשת העוסקים בחוקיות ובהמשכיות של סדרה. כמו כן ניתן למצוא גם שלושה מבדקים אינטראקטיביים בנושא חוקיות שחוברו על ידי מירטה לוין ונבנו על פי ספרי הלימוד. ההרשמה חינם.
מקור: Visual Patterns
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: מורים ותלמידים מציעים תבניות חזותיות, תמונות של סדרת עצמים והאתגר למצוא את התבנית האלגברית המתארת את הסדרה. כל סדרה כזו מלווה בדף עבודה מנחה למציאת החוקיות.