תקציר: בהתייחס למתווה ההבחנות החדש במתמטיקה 3 יח"ל כיצד יש להעריך למידה משמעותית, באופן מסורתי ובאופן חלופי. במצגת ד"ר רותי סגל סוקרת אפשרויות שונות לשלוב הערכה חלופית ומציגה דוגמאות שונות שניתן לשלב ברמת 3 יח"ל.
תקציר: הערכה מספקת מידע על הלמידה וההתקדמות בלמידה. נשאלת השאלה האם המבחנים בלבד נותנים מענה? איזו הערכה משקפת את יעדי הלמידה ומיומנויות של המאה ה-21? המצגת סוקרת את סוגית רמות חשיבה והערכה מתאימה. במצגת מוצגים מפת מושגים ומארגן גרפי נוסף כדרך להערכה חלופית שפותחו בצוות אורט.
יום העיון בתל אביב – איריס כהנא ורוני גבאי וצוות ההדרכה.
תקציר: צוות ההדרכה במחוז ת"א פיתח מספר דוגמאות להערכה חלופית לשאלון 801, משימות מחיי היום יום כגון חקר חשבונות חשמל, משחק הטנגרם, משימות חקר סטטיסטיות, בניות תיבות ועוד דוגמאות נוספות לקוחות מתוך המסלול היישומי בתוכנית החדשה. במצגת דוגמאות רבות מהשטח.
תקציר: תיאור של פרוייקט הערכה חלופית בלמידה שיתופית בקבוצות בו לומדים התלמידים לפתור שאלות מהמאגר, מלמדים זה את זה ומפתחים בעיות יישומיות דומות מחיי היום יום.