תשעג - כנס ארצי

 

הכנס "למידה והוראה של מתמטיקה במאה ה-21" התקיים ביום ד', ט' בניסן, תשע"ג, 20.03.2013, בשעות 17:30 – 08:30, במרכז הכנסים בשפיים.

הכנס מיועד למורים למתמטיקה בחט"ב וחט"ע ולכל העוסקים בחינוך מתמטי. 

הזמנה

תוכנית הכנס ותקצירי ההרצאות

תמונות ורשמים מהכנס.

הרצאות המליאה
 
מר מולי אדן, סגן נשיא בכיר באינטל העולמית, נשיא אינטל ישראל

פרופ' רוחמה אבן, גב' רונית שביד וחברי הפרויקט, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

ד"ר ורדה טלמון וגב' גאולה סבר, המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, מל"מ, אוניברסיטת חיפה

ד"ר דפנה רביב, מנהלת התיכון הווירטואלי
ד"ר דוד פיילכנפלד, רכז תחום המתמטיקה בתיכון הווירטואלי
ד"ר ענת לבב, מורה בתיכון הוירטואלי

פרופ' נצה מובשוביץ-הדר, המחלקה להוראת המדעים, הטכניון
מושבים מקבילים א+ב
 

עידוד "חיפוש פתוח" בלמידת מתמטיקה באמצעות "נתונים מדברים"
רותי רייז, מרצה במכללת אורנים ומדריכה ארצית במתמטיקה בחט"ע


שיעורטונים מתמטיים - סרטונים קצרים, המהווים השלמה ותגבור לשיעורי מתמטיקה בכיתה 
אלי נצר, תיכון חדש, תל-אביב


לוגיקה – לא רק בארץ הפלאות אלא גם בבית הספר  
עטרה שריקי, אורנים - המכללה האקדמית לחינוך  
נצה מובשוביץ-הדר, המחלקה להוראת המדעים, הטכניון

משנים את כללי המשחק: בניית משחקים לשילוב בהוראת מתמטיקה והתאמתם לתלמידים ברמות שונות של ידע ומוטיבציה
גילה רון, מכללת אוהלו והטכניון


המחשת גרפים אופייניים של פונקציות וטרנספורמציות עליהן ע"י ריקוד
איתן לירון, בי"ס מבואות עירון


למידה מבוססת בעיות בכיתת המתמטיקה  
מוחמד אבו-נג'א, המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי ומכללת אלקאסמי
פיוטר סומובול, המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי
אלכס ברוורמן, המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי  


יישום יעד ההכלה במתמטיקה בחט"ב ובחט"ע באגף שח"ר
רוחמה ויונטה, ראש תחום מתמטיקה, אגף שח"ר 


כלים פדגוגיים בנושאים מגוונים למורי חט"ע 
ריקי טל, אגף שח"ר 


אילאיל בורדה, מדריכה באגף לחנוך התישבותי 


הקניית אסטרטגיות לפתרון בעיות מתמטיות מורכבות בכיתת מצוינות 
צורית אליצור, מרצה במכללת הרצוג, מדריכה אזורית למתמטיקה, ומורה בחט"ב וחט"ע 


מתי ללמד משוואה ריבועית? על עקרונות מתמטיים, טכנולוגיה וסדר הוראה
איליה סיניצקי, מכללת גורדון 


גילי נגר, רכז מתמטיקה, בית ספר עירוני ז', תל אביב יפו

חישוב ערך פאי באמצעות הסתברות (עפ"י שיטת "מונטה קרלו")  
חגי גליקסמן, בית הספר כרמל זבולון


תרומת הטכנולוגיה להבנת מהות הנגזרת והשימוש בה בחקירת פונקציות  
יוסף דלין ולובה קוריצקי 


אביטל אלבוים – כהן, מכון ויצמן למדע, תיכון ע"ש אהרון קציר, רחובות 

מצרף משובים כבסיס ל"מדריך למורה המתחיל..."  
בתיה עמית, מכללת לוינסקי לחינוך 


משה סטופל ורחל מוגילבסקי, "שאנן", המכללה האקדמית הדתית לחינוך, חיפה 
וג'יה דאהר, אקדמיית אלקאסמי
ג'והיינה שחברי, אקדמיית אלקאסמי ומכללת סכנין 

טכניקה אלגברית ולא רק: תכנים ודרכי הוראה 
אינה ולטמן, תיכון עירוני ט', ת''א


איתן הול, תיכון היובל, הרצליה 
איריס זודיק, הטכניון
גילה רון, מכללת אוהלו והטכניון 

שימוש ברקורסיה בחיי היום יום  
אלכס קופרמן, אקדמית גורדון לחינוך   


מיכל מדמון, אולפנת אמי"ת נגה, בית שמש  
הכיתה ההפוכה 
מירטה לוין, מקיף עמקים תבור- קיבוץ מזרע  
מתמטיקה בשילוב טכנולוגיה (מב"ט) באורט שפירא בכפר סבא ומחשבות על העתיד 
יגאל ספיר, רכז מתמטיקה, אורט שפירא כפר סבא, מוביל הפרויקט "קאן ועכשיו" 

מדע עתיק-יומין וצעיר לנצח: מריבוע קסם אל מחקר רפואי 
קלרה זיסקין, אורנים-המכללה האקדמית לחינוך  


אהובה מדר, בית הספר העל יסודי, משגב  

שלושים דרכים להתמודדות עם תלמידים מתקשים במתמטיקה 
שוש גופשטיין, מדריכה למתמטיקה במחוז מרכז ורכזת מתמטיקה בחט"ב "אורט" רחובות  


יעל וסרמן, מדריכת מורי מתמטיקה בחט"ב
רוחמה ויונטה, ראש תחום מתמטיקה, אגף שח"ר  

המתמטיקה היא שפה 
נאוה אזהרי, מכללת תלפיות  


אנטולי שטרקמן, מכללת לוינסקי לחינוך  

הבזקי-חדשות-מתמטיות באורט חולון: חוויות מסקרנות מהשטח... 
חמדה אורלביץ וצוות מתמטיקה, אורט חולון    

 

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos