"קטעים מיוחדים במשולש"- השימוש בקיפול נייר להבנת מושגים בקרב תלמידות חטיבת הביניים
כתבו: דורית פטקין, ברוריה קנר
מדור: מהמחקר בחינוך מתמטי
תקציר: לימודי גיאומטריה בחטיבת הביניים מהווים גשר בין לימודי ההנדסה הנלמדת בבית הספר היסודי באופן אינטואיטיבי לבין לימודי הגיאומטריה הדדוקטיבית בתיכון. מעבר זה דורש מהתלמיד להכיר הגדרות של מושגים, לטעון טענות ולהוכיח הוכחות בצורה פורמאלית ומופשטת בלבד. מחקר זה בחן את מידת ההשפעה של לימוד המושגים המופשטים כמו "קטעים מיוחדים במשולש" בעזרת המחשות של קיפולי נייר.
מקור: על"ה 42, תש"ע 2010
נספח: קטעים מיוחדים במשולש- קיפולי נייר, גיא פז