השפעת השימוש במחשב על רמות החשיבה בגיאומטריה
מדור: עיון ומחקר
כתבה: דורית פטקין
תקציר: במאמר מתואר מחקר שמתמקד בבדיקת ההשפעה של למידה עצמית ממוחשבת על התקדמות ברמות החשיבה בגיאומטריה, בהשוואה ללמידה באמצעות דפי עבודה ללא מחשב. מניתוח הנתונים ניתן ללמוד כי לאורך זמן רמת החשיבה של התלמידים שלמדו בעזרת מחשב היתה גבוהה מאלה שלמדו באמצעות דפי עבודה. במאמר מובא גם רקע תיאורטי הדן בתיאוריית ואן-הילה על רמות חשיבה בגיאומטריה, השימוש במחשבים ללמידה יחידנית ובזוגות ועמדות של תלמידים כלפי מקצוע הגיאומטריה.
מקור: על"ה 15, תשנ"ה 1994