שאלון לגילוי כשרון מתמטי ומה שמתגלה כשהן נשאלות
מדור: עיון ומחקר
כתבו: רוני קרסנטי, שלמה וינר ורחל זורמן
תקציר: במאמר מתואר מחקר המתמקד בניתוח קוגניטיבי של תשובות תלמידים לשאלות שהוגדרו ע"י המחברים כשאלות טובות לגילוי כשרון מתמטי, שהן שאלות בלתי שגרתיות. לטענת המחברים הערכת תלמידים ע"י מתן משימות לא שגרתיות מלוות בניתוח קוגניטיבי, עשויה לעזור במערכת החינוך לגלות ולטפח תלמידים מוכשרים אשר הולכים לאיבוד במערכת כפי שהיא היום.
מקור: על"ה 15, תשנ"ה 1994