שאלות עם מספר רב של תשובות נכונות
מדור: שיטות חדשות, תכנים חדשים
כתבה: אורית זסלבסקי
תקציר: במאמר מדגימה הכותבת את הפוטנציאל הגלום בהצגת בעיות שיש להן מספר תשובות נכונות. בעיות מסוג זה ניתן ליצור פעמים רבות ע"י שינויים קלים בבעיות שלהן פתרון יחיד. במאמר מתייחסת הכותבת להיבטים שונים של העיסוק בבעיות שלהן מספר תשובות נכונות: חשיפה לגישות שונות לפתרון, הובלת התלמידים להכללות, סיפוק צורך אמיתי להנמקה או להוכחה, יצירת קשר בין תחומים מתמטיים שונים והגברת העניין שבלימוד המתמטיקה.
מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994