מספר היבטים פדגוגיים של ההוכחה
כתבה: גילה חנה
תקציר: במאמר מציגה המחברת שלושה היביטים של מושג ההוכחה:
א. הוכחה פורמלית - ההוכחה כמושג תיאורטי בלוגיקה הפורמלית.
ב. הוכחה מתקבלת על הדעת - הוכחה כמושג ערכי המגדיר את המקובל על המתמטיקאים.
ג. הוראת ההוכחה - הוכחה כפעילות בהוראת המתמטיקה. בהיבט ג' מתייחסת המחברת להבדל שבין הוכחה שמוכיחה לבין הוכחה שמסבירה, וכדוגמא מובאות הוכחות שונות למציאת סכום n המספרים הטבעיים הראשוניים.
מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994