תוכן עניינים
להפעלת הסרטונים מומלץ להשתמש בגרסה האחרונה שלadobe acrobat readerו Javaבדפדפן השונה מכרום.
הערות למאמר: אסטרטגיות לפתרון בעיות במתמטיקה
מדור: קוראים כותבים
כתב: מיכאל קרייזמן
מקור: על"ה 12, תשנ"ג 1993
מדור: ספרים
כתב: עופר ליבה
תקציר: המאמר מדבר בזכות הוראת נושאים מתחום המתמטיקה הדיסקרטית בבתי הספר. לדעת המחבר מהלך כזה יתרום בהצגת המתמטיקה כתחום חי ופעיל הקשור גם לחיי היומיום. במאמר מוצגות דגמאות מתחום המטריצות, תורת הגרפים והסדרות הממחישות את התרומה שיכולה להיות להוראת המתמטיקה הדיסקרטית בבית הספר.
מקור: על"ה 12, תשנ"ג 1993
"דוברי מתמטיקה" - מבט אל פרוייקט אוטונומי
מדור: מסגרות לימודים מיוחדות
כתב: עופר ליבה
תקציר: במאמר מוצג פרוייקט המתקיים בבית הספר אורט רמות ע"ש גדיש בירושלים, בו לומדים מתמטיקה בכיתה רגילה ומקצוע נוסף: "מתמטיקה לדוברי מתמטיקה". המטרה: פיתוח חשיבה, הבנה ויצירתיות. האמצעים: מגוונים - החל מפתירת בחנים באופן תדיר, דרך כתיבת יחידת לימוד, סדנאות לחיבור שאלות ועד הרצאות של תלמידים. המאמר מלווה בדוגמאות מנושאי הלימוד.
מקור: על"ה 12, תשנ"ג 1993
על מעבר מנוסחת נסיגה אל נוסחה לפי מקום
מדור: שיטות חדשות, תכנים חדשים
כתב: עלי עותמאן
תקציר: במאמר מוצגת שיטה למציאת הנוסחה של האיבר הכללי של סדרות המוגדרות על-ידי נוסחאות נסיגה, בין היתר כאלה הדומות לסדרת פיבונצ'י.
מקור: על"ה 12, תשנ"ג 1993