על"ה 38 תשס"ז, 2007

alle38תוכן עניינים

 

דבר המערכת

להפעלת הסרטונים מומלץ להשתמש בגרסה האחרונה שלadobe acrobat reader  ו Javaבדפדפן השונה מכרום.

 

 

 

 

 


מספר חזק

מדור: ממדף הספרים

כתב: אריה רוקח

תקציר: המלצה מאת אריה רוקח על הספר 'המוזיקה של המספרים הראשוניים' מאת מרכוס דו סוטוי, כפי שהתפרסמה במוסף לשבת, ספרות, ידיעות אחרונות 12.01.07

מקור: על"ה 38, תשס"ז 2007


הבהרה 

מדור: קוראים כותבים

כתב: דן עמיר

תקציר: בחומר מוצגת הבהרה למאמר "בחינות הבגרות- מנין ולאן?" מאת דן עמיר, על"ה 37.

מקור: על"ה 38, תשס"ז 2007


.C.V של מורה למתמטיקה

מדור: צימוקים

כתבה: ליאורה נוטוב

תקציר: המחברת מתארת סיפור אישי- מקרה שקרה לה עם תלמידה המאיר את תפקיד המורה המקצועי כמחנך.

מקור: על"ה 38, תשס"ז 2007


ההגיון בשיבוץ מספרים במסגרות- מבט מתמטי- חשיבתי וחברתי בפתרון תשבצי "סודוקו"

מדור: צימוקים

כתבו: יחיאל פריש, משה סטופל, שלמה חריר

תקציר: במאמר מוצגים תשבצי הסודוקו ובצד הסבר לשיטה לפתרונם מובא חישוב למספר האפשרויות לשיבוץ מספרים. לאחר מכן, מוצגת תרומתם של תשבצי הסודוקו לפיתוח החשיבה ומידת חדירותם לתרבות הפנאי לאור בדיקה מחקרית. כמו כן, מדווח עלשילוב תשבצי סודוקו בקורסי ההכשרה המתמטית של המכללה שהניבו פיתוח משימות דומות ומעניינות מאוד לתלמידים בחטיבת הביניים.

מקור: על"ה 38, תשס"ז 2007


חקירת המשוואה הדו-ריבועית

מדור: תכנים בתכנית

כתב: עופר ליבה

תקציר: המחבר מציג את הנושא: 'משוואה דו-ריבועית'. בדרך כלל נלמדת רק השיטה הטכנית לפתרון משוואות כאלה. במאמר מוצגת חקירה מקיפה המובילה לסיווג של המשוואות הדו-ריבועיות לסוגים לפי מספר הפתרונות שלהן.

מקור: על"ה 38, תשס"ז 2007


ab או ba מה גדול יותר? באיזה תנאי קיים שוויון?

מדור: בעיה לעניין

כתב: עלי עותמאן

תקציר: המחבר בוחן את החילופיות של פעולת החזקה ודן בשאלה מה גדול יותר: ab או ba. הדיון מתבצע תוך שימוש בשיקולים מתחומים שונים במתמטיקה: תורת המספרים, חקירת פונקציות מעריכיות ולוגריתמיות וסדרות איטרטיביות ונקודות שבת.

מקור: על"ה 38, תשס"ז 2007


פתרון מתמטי ללא נוסחאות או מתמטיקה ללא מילים

מדור: מנסיוננו

כתב: מארק אלפבאום

תקציר: המחבר מציג פתרון מקורי שהציע תלמיד לשאלה מבחינת בגרות בנושא 'וקטורים אלגבריים'. התלמיד התבסס בתשובתו על שיקולים גיאומטריים במרחב ולא השתמש בחישובים אלגבריים. במאמר דן המחבר ביתרונות ובחסרונות של הגישה האלגברית השגרתית לעומת הפתרון המקורה של התלמיד.

מקור: על"ה 38, תשס"ז 2007


על״ה
עלון למורי המתמטיקה


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


 5club מועדון ה-5
קהילות מורים למתמטיקה ברמת 5 יח"ל


 

 

uohfaculty of educationpedagog logo shalit