נוסחאות הכפל המקוצר ופירוק לגורמים

מקור: Wolfram demonstration

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: המחשה דינאמית של הנוסחה המקוצרת של העלאה בחזקת שלש סכום חד איברים ויצירת נפח תיבה.

 

 

 

 

 

 

 


מקור: NGFL-cymru

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: הצגה דינאמית בפלאש של פירוק הביטוי a+b)n) בעזרת משולש פסקל.

 

 

 


aba b

מקור: אתר הפייסבוק של עידן טל

אופי הפעילות: תמונה דינאמית ממחישה ומעוררת דיון כיתתי

תיאור: התמונה הדינאמית מציגה משמעות גיאומטרית לנוסחה: (a^2-b^2=(a+b) (a-b 

 

 

 


מקור: Wolfram demonstration

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור:המחשה דינאמית של הנוסחה המקוצרת של ריבוע סכום חד איברים.

 

 

 

 

 


מקור: youtube

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: סדרת סרטונים בעברית ובהם הדגמה להוכחות ויזואליות בעזרת פאזל של נוסחאות הכפל המקוצר.

 

 


מקור: שיעורטון

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: שיעור מוסרט ובו פיתוח והמחשה של נוסחאות הכפל המקוצר.

 

 

 


מקור: illuminations

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: הדגמה ויזואלית וחקירה של נוסחת ריבוע הסכום. a+b)2).

 

 

 


מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי 

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: הפיצוח "הפרש ריבועים", כשמו כן הוא, עוסק בנוסחת הפרש ריבועים כולל הוכחות אינטראקטיביות ללא מילים, חידות ושאלות חקר הדורשות יישום הנוסחה ואפילו הוכחת משפט מתמטי, הידוע כמשפטון פרמה.

 

 

 


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos