מקור: Maths is Fun
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: כלי אינטראקטיבי המציג את סוגי המרובעים השונים ואת תכונותיהם. ניתן לשנות את מימדי כל מרובע ולחקור מה משתנה ומה נשאר קבוע.
מקור: illuminations
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: הדגמה אינטראקטיבית כיצד ניתן לחלק את המקבילית לשני שטחים וליצור ממנה מלבן ועל ידי כך לפתח את הנוסחה לשטח מקבילית ובכל לגלות את נוסחת השטח של מקבילית.
מקור: illuminations
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: אלכסוני המרובע יכולים להיחתך באופנים שונים: הם יכולים להיות מאונכים זה לזה, הם יכולים להיות שווים או לא, אחד מהם עשוי לחצות את השני, או ששניהם חוצים זה את זה. בפעילות זו חוקרים אילו סוגים של מרובעים ניתן ליצור על פי תכונות נתונות של האלכסונים. מלווה בתכנון שיעור ובדפי עבודה (אנגלית).
מקור: illuminations
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: יישום דינאמי לחקירת השטחים של משולש ושל טרפז ומקבילית. בכלי ניתן לאסוף ממצאים של אורכי הצלעות והגבהים ולמצוא את הקשר שלהם לנוסחת השטח. נשאלת השאלה נה הדומה ומה השונה בין נוסחאות השטח השונות.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי.
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: בפיצוח בעיות למציאת שטחים של מרובעים ומשולשים.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: הפיצוח כולל אוסף בעיות לחישוב שטחים החסומים באופנים שונים בתוך ריבוע. הבעיות מזמנות חקירה וחשיבה יצירתית.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: משחק אינטראקטיבי לזיהוי של ריבועים בתוך רשת קורדינטות . מלווה בפיצוח.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: הפיצוח כולל שתי בעיות גיאומטריות במישור אשר ניתן להכלילן לגיאומטרית המרחב. הבעיה הראשונה מתאימה גם לתלמידי חט"ב ודורשת ידע בחישוב שטחים ונפחי פירמידה. הבעיה השניה דורשת שימוש במשפט פיתגורס ופתרון מערכת משוואות. הבעיות מזמנות חקירה ופיתוח ראיה מרחבית.