מקור: Dan Meyer
אופי הפעילות: סרטונים, פעילות חקר
תאור: פעילות של דן מאייר "מתמטיקה בשלש מערכות". בסרטון נראה מבנה של אבני דומינו הולכות וגדולות. מה יקרה אם נפיל את סדרת אבני הדומינו ? במערכה השנייה מעלים את השאלות איזה מידע יש צורך בכדי לפתור את הבעיה? אילו כלים מתמטיים? ופותרים את הבעיה. הפעילות מלווה בסרטונים.
ניתן לשלב את הבעיה במציאת חוקיות וכן בהכרות עם הפונקציה הלינארית.
מקור: PhET
אופי הפעילות: יישום דינאמי ואינטראקטיבי.
תיאור: חקירה של הקשר בין משוואת הישר ומשוואתו. התרגול מתנהל כמשחק.
מקור: Khan academy
אופי הפעילות: תרגול אינטראקטיבי באקדמיית קאהן, מתורגם לעברית.
תיאור: בהינתן משוואת ישר, על התלמיד ליצור גרף ישר על ידי קביעת שתי נקודות עליו. התרגול מלווה בסרטון הסבר וברצף נושאי של משוואת הישר בסרטונים ובתרגול.
מקור: Mangahigh
אופי הפעילות: משחק אינטראקטיבי בו עשר רמות.
תיאור: לתרגול בניית משוואת הישר דרך שתי נקודות. המורה יכול לבנות כיתה ולעקוב אחר תוצאות התלמידים.
מקור: nrich
אופי הפעילות: יישום דינאמי ובו סימולציה למכונת מספרים בה הקשר הוא לינארי.
תיאור: ניתן להכניס למכונה מספרים שונים, לצפות בתהליך החישוב ולנחש על פי התוצאות את הכלל לפיו עובדת המכונה. ביישום ניתן לחקור את הקשר לגרף הפונקציה ולטבלת המספרים. ניתן גם לבנות מכונות לפונקציות לינאריות שונות.
מקור: nrich
אופי הפעילות: יישומים דינאמיים לחקירת המצב ההדדי של ישרים: ישרים מקבילים , ישרים מאונכים , שיקוף של ישרים לציר ה-x ולציר ה-y.
תיאור: ביישום ישרים מקבילים עליכם להזיז את הנקודות כך שיתקיים התנאי שהישרים יקבילו ולחקור את הקשר של הישרים במשוואות האלגבריות שלהם.
מקור: nrich
אופי הפעילות: משחק אינטראקטיבי מול המחשב או נגד חבר.
תיאור: האתגר הוא לחבר שלוש משוואות ישרים כך שיעברו דרך כמה שיותר נקודות בהן יהלומים.
מקור: Fun Based Learning
אופי הפעילות: משחק אינטראקטיבי לתרגול זיהוי ישרים ברמת מתחילים.
תיאור: יש להתאים משוואת ישר לנקודות נתונות במערכת הצירים. מטרתכם לאסוף כמה שיותר נקודות.