על"ה 47 תשע"ב, 2012

Alle47

תוכן עניינים 
 

הגליון המלא להדפסה

דבר המערכת

להפעלת הסרטונים מומלץ להשתמש בגרסה האחרונה של adobe acrobat reader  ו Java בדפדפן השונה מכרום.

 

 

 

 


 

תרומתם של יישומי הלוח האינטראקטיבי למהלך הדיון הכיתתי
כתבה: אלינה אנגל 
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: מחקרה של אלינה אנגל בהנחיית פרופסור מיכל ירושלמי, העוסק בשילוב לוח אינטראקטיבי בשיעורי מתמטיקה, ותרומתו להתפתחות דיון, גם בכתה של תלמידים מתקשים.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.


מה יודעים מורי מתמטיקה ומתכשרים להוראה אודות תולדות המתמטיקה?
כתב: אביקם גזית
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: מחקר הבודק את הידע של המורים והסטודנטים להוראה, בהיסטוריה של המתמטיקה, תוך כדי שימת דגשים על חשיבותה בהבנת החומר הנלמד.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.


ריבוי פתרונות לבעיה בגאומטריה והכללת הבעיה
כתבו: רוזה לייקין, ענת לבב-ויינברג ואינה ולטמן
מדור: אפשר גם אחרת
תקציר: המאמר מציג מספר רב של פתרונות לשאלה אחת, המאפשרים הכללה מעבר לנתוני הבעיה המקורית. הצגת ריבוי הפתרונות בפני התלמידים מהווה קרקע פורייה להתפתחות ולקיום דיון בכתה.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.


התפתחות מקצועית בשילוב טכנולוגיה בהוראת המתמטיקה
כתבה: דבורה גורב 
מדור: מיומנה של מורה
תקציר: ד"ר דבורה גורב חושפת בפנינו את ההתלבטויות שלה במהלך שילוב טכנולוגיה בכתתה כמורה וכמורת מורים וכיצד התבצעה פריצת הדרך האישית שלה והטמעתה של הטכנולוגיה בקרב סטודנטים להוראה. 
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.


הצצה לעולם האוריגמי
כתבו: אילן גריבי וגדי וישנה 
מדור: מעבר לאופק 
תקציר: ההצצה לעולם האוריגמי של אילן גריבי וגדי וישנה והחשיפה לרעיונות המתמטיים הגלומים בו, פותחת בפנינו חלון לשאלה, כיצד ניתן לשלב את העולם הזה בהוראת המתמטיקה בבתי הספר העל-יסודיים. 
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos