על"ה 14 תשנ"ד, 1994

alle14תוכן עניינים

 

דבר המערכת

להפעלת הסרטונים מומלץ להשתמש בגרסה האחרונה של adobe acrobat reader ו Java בדפדפן השונה מכרום.

 

 

 

 


שוטים, רמאים ומתחזים 

מדור: ספרים

כתב: עופר ליבה

מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994 


בחינות כניסה לאוניברסיטה במוסקבה

מדור: לימודי מתמטיקה בעולם

כתב: עזריאל לוי

מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994 


לזכרו של פרופסור יוסף גיליס 

מדור: חדשות

כתבו: חנה ושניאור ליפסון

מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994 


רשמים מכנס TMT בבירמינגהם 

מדור: חדשות

כתב: גיורא מן

מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994 


logan=n loga לא נכון (לא תמיד נכון)

מדור: קוראים כותבים

כתב: אריה רוקח

תקציר: במאמר מתייחס המחבר להגבלה על a בחוק  log an = n log a   

מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994 


חלוקת פולינום בבינום

מדור: שיטות חדשות, תכנים חדשים

כתב: אלכסנדר בלום

תקציר: במאמר עוסק המחבר במשפט ביזו העוסק בחלוקת פולינום ממעלה n בבינום x-a, בסכימה של הורנר המספקת דרך לחישוב המקדמים של פולינום המנה הנ"ל ולחישוב השארית, ובמקרה שבו החלוקה היא ללא שארית כאשר a הוא שורש של הפולינום.

מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994 


שאלות עם מספר רב של תשובות נכונות

מדור: שיטות חדשות, תכנים חדשים

כתבה: אורית זסלבסקי

תקציר: במאמר מדגימה הכותבת את הפוטנציאל הגלום בהצגת בעיות שיש להן מספר תשובות נכונות. בעיות מסוג זה ניתן ליצור פעמים רבות ע"י שינויים קלים בבעיות שלהן פתרון יחיד. במאמר מתייחסת הכותבת להיבטים שונים של העיסוק בבעיות שלהן מספר תשובות נכונות: חשיפה לגישות שונות לפתרון, הובלת התלמידים להכללות, סיפוק צורך אמיתי להנמקה או להוכחה, יצירת קשר בין תחומים מתמטיים שונים והגברת העניין שבלימוד המתמטיקה.

מקור: על"ה 14, תשנ"ד 1994 


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


 

uohfaculty of educationpedagog logo shalit