פרופ' נצה מובשוביץ-הדר

תקציר: קרן אביטל הוקמה על-ידי ביתם ובנם של ברכה ושמואל אביטל, והם מתמידים זו השנה התשיעית בהפעלתה, למען שמירת מורשתו החינוכית של אביהם, שהוא אחד ממניחי-היסוד לחינוך המתמטי במדינת-ישראל. השנה החליטה ועדת הפרס להעניק פרס בסך ₪ 5,000 לגב' נלי קלר מאולפנא "סגולה", תיכון תורני לבנות בקריית מוצקין.
 
שם הזוכה בפרס לשנת תשע"א: נלי קלר  
 
כותבי המערכים שזכו בהגרלת "מערך השיעור החביב עלי" (פרויקט רמזור):
1. ברובקו סבטלנה, עבור שיעור בנושא משולש ישר זווית ותכונותיו  
    Sample Image מצגת 
2. ד"ר תמרה אבישר (מייצגת את צוות מורי מופת), עבור שיעור בנושא אינטגרציה בחלקים  
    Sample Image מצגת 
3. אורנה אימבר, עבור שיעור בנושא המספר אפס  
    Sample Image מצגת 
4. שולה ויסמן, עבור שיעור בנושא משפט הקוסינוסים  
    Sample Image מצגת 

מושבים מקבילים: חטיבת ביניים
יו"ר: יוסף חורי, ניצה שיאון

 

טענות "לכל" וטענות "קיום"- היבטים מתמטיים והיבטים דידקטיים
ד"ר רותי ברקאי, פרופ' דינה תירוש ופרופ' פסיה צמיר, אוניברסיטת תל אביב


אוריינות מתמטית בסביבה ממוחשבת
רונה פלג, גימנסיה שש שנתית קציר חולון


תלמיד מתקשה במתמטיקה כתורם ושותף בבניית מודלים מתמטיים
ד"ר ג'והיינה עואודה שחברי, אוניברסיטת חיפה, מכללת סכנין, ד"ר אירית פלד, אוניברסיטת חיפה


אוריינות וקישוריות תוך שימוש בטכנולוגיה
אינה וולטמן, רכזת מתמטיקה עירוני ט' ת"א, מרים זיו, מדריכה בית ספרית, מחוז ת"א


ניתוח מיפויים כבסיס לבניית תוכנית התערבות שכבתית/כיתתית/ קבוצתית/אישית
רוני שעשה-קרסיק וצוות מתמטיקה "מורדי הגטאות" – בית ספר למנהיגות, יזמות ומנהל עסקים, תל אביב


הומור בהוראת מתמטיקה – היש חיה כזאת?
ד"ר אביקם גזית, האוניברסיטה הפתוחה, מכללות סמינר הקיבוצים ובית ברל


כשלים תקשורתיים כמנוף ללמידה בשיעורי המתמטיקה
ד"ר טלי נחליאלי, מכללת לוינסקי לחינוך, ד"ר מיכל טבח, אוניברסיטת תל-אביב


פענוח והצפנה בעזרת טכנולוגיה
גיא בר-נר, מט"ח


ביחס לחטיפים
ד"ר שירלי עצמון, בית ספר טשרניחובסקי, נתניה


מי מתחבאת מאחורי המשחק?
ד"ר אבי פולג, מנהל המכון למצוינות בהוראה, המרכז הישראלי למצוינות בחינוך


פעילויות וכלי מעקב והערכה מתוקשבים באתר ביה"ס
מירטה לוין, בי"ס עמקים תבור


תנו יחס ליחס
עליזה מדינה, ביה"ס יגאל אלון בנתניה

 

מושבים מקבילים: חטיבה עליונה
יו"ר: רוחמה ויונטה, מלכה ברנדר, רותי סגל
 
רוחמה ויונטה, ראש תחום מתמטיקה, אגף שח"ר, משרד החינוך

האתגר: העצמת תפקיד התלמידים בשיח בשיעורי מתמטיקה
ד"ר אורלי גוטליב, אוניברסיטת בן גוריון בנגב


הצגת פתרונות שונים לבעיה בהנדסת מישור, ככלי לפיתוח החשיבה ולהבלטת יופייה של המתמטיקה
ד"ר משה סטופל, מכללות "שאנן" ו"גורדון", חיפה, ד"ר אילנה לבנברג, מכללת "גורדון", חיפה


האם ההתאמות מתאימות? ניתוח מקרה: הצלחת לקויי למידה קשים במרכיב הטריגונומטריה של שאלון הבגרות 02 
שלומי גלפרין ודפנה זילבר, המכללה האקדמית לחינוך "תלפיות"


התאמת תכנית הלימודים במתמטיקה למאה ה-21: דוגמאות מהשטח
ד"ר רונית הופמן, מכללת סמינר הקיבוצים


הווה ועתיד בהוראת מתמטיקה בשילוב טכנולוגיה (מב"ט): ניצנים מבטיחים של הוראת מב"ט ומחשבות על העתיד 
יגאל ספיר, אמיר זקצר, אורט שפירא כפר סבא


סעאבנה עבד אלסלאם, מדריך מרכז למתמטיקה בחט"ע - מחוז מרכז

התבוננות חשיבה וחישוב אצל משוואות דיפרנציאליות 
פרופ' עמוס ארליך, המחלקה להוראת המדעים, אוניברסיטת תל אביב


החוקים האוניברסאליים באלגברה של פונקציות ויישומם
ד"ר יוסף דלין


הטכנולוגיה בשירות המתמטיקה – השוואה בין תוכנות ייעודיות להוראת המתמטיקה
סעאבנה עבד אלסלאם, מדריך מרכז למתמטיקה בחט"ע - מחוז מרכז


שילוב הבזקי-חדשות-מתמטיות בהוראת המקצוע בחט"ע
ד"ר בתיה עמית, טכניון

 

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos