סעאבנה עבד אלסלאם, מדריך מרכז למתמטיקה בחט"ע - מחוז מרכז 

תקציר: בהרצאה אדגים איך דגש על זיהוי קשרים מתמטיים מסייע לתלמידים להכיר את הדרכים השונות שבהן רעיונות מתחומים שונים שזורים זה בזה. בנוסף, אדגים איך הצגת הקישוריות בין תחומי הדעת השונים עשויה לתרום להערכת כוחה של המתמטיקה ומידת השימושיות שלה. הדוגמאות יילקחו מהתחומים: מדעי המחשב, ביולוגיה ופיזיקה.  

פרופ' עמוס ארליך, המחלקה להוראת המדעים, אוניברסיטת תל אביב

תקציר: המתחילים בלימודי מדעים שונים נזקקים לתמונה ראשונה בנושא משוואות דיפרנציאליות כבר בשלב של לימוד מדעי הרקע. בכנס אציג תרומה אפשרית של הפרק בשביל אוהבי מתמטיקה, היינו, לתחום פעילות הכוללת התבוננות, העלאת השערות, נסיון לאמת אותן ולפעמים גם לשפרן או להכלילן.  

ד"ר יוסף דלין

תקציר: חוקי ההזזה, השיקוף, המתיחה והכיווץ קשים להבנה תיאורטית בהתייחס לביטויים אלגבריים אבסטרקטיים. אך כאשר החוקים מומחשים באמצעים גראפיים, באמצעות הגרפים שלהם וחקירתם – הם נעשים מוחשיים ומובנים ומאפשרים הבנה של פונקציות רבות. חוקים כלליים אלה יומחשו באמצעות תוכנה גראפית-דינאמית במהלך ההרצאה. 

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos