רוחמה ויונטה, ראש תחום מתמטיקה, אגף שח"ר, משרד החינוך

תקציר: יעד מרכזי במערכת החינוך הוא שילוב האוריינות בכיתת המתמטיקה. בכנס נדגים את התפקידים השונים של המורה בטיפוח של אוריינות מתמטית בהקשר עם אוריינות טקסטואלית ואוריינות פדגוגית בסיטואציות בכיתה. בדוגמאות יושם דגש על תהליכי חשיבה של המורה והתלמיד ועל דרכים לבניית הידע האורייני באופן הדרגתי תוך פיתוח חשיבה עצמאית אצל התלמיד.  

ד"ר אורלי גוטליב, אוניברסיטת בן גוריון בנגב

תקציר: חוקרים מצאו כי הערכה שיפוטית היא התגובה העיקרית ולפעמים הבלעדית של מורים להתבטאויות של תלמידים בכיתות הלומדות מתמטיקה. בכנס יוצגו דרכים לשכלול התבטאויות של תלמידים בעלי הישגים שונים במתמטיקה וכיצד ניתן ליישם בעבודת ההוראה בפועל ממצאים ממחקר שערכתי כדי ללמוד על תגובות אפשריות אחרות להתבטאויות של תלמידים.  

ד"ר משה סטופל, מכללות "שאנן" ו"גורדון", חיפה, ד"ר אילנה לבנברג, מכללת "גורדון", חיפה

תקציר: שילוב תחומים בפתרון בעיות במתמטיקה מסייע לפיתוח החשיבה, מגביר את ההנאה מהלימוד ומוסיף עניין. בכנס תוצג בעיה אתגרית ויובאו לה 6 פתרונות (בהנדסת המישור, בטריגונומטריה, הנדסה אנליטית ווקטורים).  

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos