הסיפורים המפליאים של יער הקסם

Sample Imageכתבו: קלרה זיסקין ואלי שור

תקציר: הספר נכתב על ידי קלרה זיסקין ואלי שור, על סמך ניסיון רב שנים בהוראת המתמטיקה במסגרות שונות. הספר נוצר במטרות הבאות: 

- לשנות לטובה את יחסם למתמטיקה של אלה, שעדיין אינם חיים עמה בשלום, על ידי העברת המסר, כי למתמטיקה פנים לא מאיימות, אלא ידידותיות ומלבבות, ויחד עם זה אמיתיות; 

- לתת הזדמנות לחובבי המתמטיקה ולכלל הקהל הרחב של הקוראים להתבונן במתמטיקה מזווית אחרת, ולהכיר עובדות מעניינות מההיסטוריה שלה בת כ-4000 שנה.

בספר שני חלקים. החלק הראשון מכיל עשרה סיפורי אגדה שבהם מתרחשים אירועים שונים עם תושבי יער הקסם, שהם חיות, בעלי תכונות אנושיות. בכל סיפור, בתוך האירועים המתוארים בו, מסתתרת בעיה מתמטית או לוגית מפורסמת של המתמטיקה, והסיפור מסתיים בחידה הקשורה לבעיה זו. בחלקו השני של הספר נמצאות עשר סקירות היסטוריות, המקבילות לסיפורי האגדה, על בעיות מפורסמות של המתמטיקה. כל סקירה מלווה בפתרון החידה שבסיפור.

מבחינת הידע המתמטי, החלק השני של הספר מתאים לרמה של תלמידי בית הספר העל-יסודי. סיפורי האגדה בחלק הראשון מתאימים גם לילדים של בית הספר היסודי. לחלק מהחידות לא נדרש כלל ידע מתמטי, ניתן לגלות את הפתרון על ידי "השכל הישר".

הספר יהיה מעניין ומועיל למורים, לאו דווקא למתמטיקה, למחנכים ולהורים, לסטודנטים להוראה במכללות ובאוניברסיטאות, ולכל אלה שרוצים להרחיב אופקים ולהעלות את הרמה האינטלקטואלית שלהם. קריאה בספר זה עשויה לעניין את הדור הצעיר בעיסוק במתמטיקה.

המעוניינים לרכוש את הספר מתבקשים להתקשר לקלרה זיסקין בטלפון: 054-6280824 או בדואר אלקטרוני: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

מן העיתונות 


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos