סימטריה

Sample Imageכתב: מרכוס דו סוטוי

ספר עיון

תקציר: אחורי הספר: 

הסימטריה נמצאת סביבנו כל הזמן. העין והשכל נמשכים לעצמים סימטריים, מן הפירמידה ועד המחומש. לתופעה הייחודית הזאת המצויה בַּכּול יש חשיבות מכרעת בכל מה שנוגע לדרך שבה אנחנו מפרשים את העולם. בכימיה ובפיזיקה,

מושג הסימטריה מסביר את מבנה הגבישים ואת תורת חלקיקי-היסוד; בביולוגיה של האבולוציה, עולם הטבע עושה שימוש בסימטריה לצורך מאבק ההישרדות; והסימטריה - ושבירתה - היא רעיון מרכזי באמנות, בארכיטקטורה ובמוזיקה.

בשילוב של עלילה היסטורית ומסעו האישי כמתמטיקאי, מציע מרקוס דו סוטוי מבט ייחודי אל התפיסה המתמטית תוך בחינתן של השערות מעמיקות על הסימטריה, והוא מעמיד אותנו פנים מול פנים עם מתמטיקאים, מן העבר ובני-זמננו, שנאבקו לשם הבנת תכונותיה החמקמקות של הסימטריה. הוא בוחן את התגלית שהיא אולי החשובה ביותר עד היום - פיסגת הישגיהם של המתמטיקאים בתחום הזה - "המפלצת", פתית-שלג עצום המשתרע במרחב בן 196,883 ממדים (!), אכן מפלצת, ובה יותר סימטריות ממספר האטומים שבשמש.

מהי התחושה כשפותרים בעיה מתמטית עתיקה בהבזק של השראה? מה התחושה כשמראים לך, עשר דקות לאחר מכן, שעשית שגיאה? איך זה לראות את העולם במונחים מתמטיים, ומה זה אומר לנו על החיים עצמם? מרקוס דו סוטוי בודק את השאלות האלה ומספר להדיוטות מתמטיים ולמקצוענים כאחד, מהי חוויית המאבק בכמה מן הרעיונות המסובכים ביותר שהשכל האנושי יכול לתפוס.

לקריאת הפרק הראשון

הוצאה: ידיעות ספרים 

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos