מיקור המונים ממוחשב של דוגמאות ליצירת פרבולה כמקום גאומטרי- סיפור מהכיתה

מרכז תרבות- גלריה

גלית נגרי חדיף- בי"ס הריאלי העברי חיפה, מרכז מצוינות LINKS, אוניברסיטת חיפה

  • תקציר: אחת הדרכים ליצור אצל התלמידים תחושה של מקום גיאומטרי, ולהדגים את צורת הבנייה שלו, היא באמצעות בניית דוגמאות רבות ככל האפשר העונות על התכונה הגאומטרית. במסגרת הכנס אציג פעילות מכיתתי בה נעזרנו בסביבת המרא"ה (הערכה מעצבת - רואים את התמונה) להוראת המבוא לנושא הפרבולה בגיאומטריה אנליטית.

הפעילות משלבת "מיקור המונים של דוגמאות" - בניית מאגר גדול של דוגמאות אשר מוגשות באמצעות יישומון וממלאות אחר תנאים מתמטיים מסוימים. במקרה של הפרבולה: התלמידים בנו בזמן השיעור דוגמאות שונות של נקודות המקיימות את התכונה של מרחק שווה מנקודה מסוימת ומקו ישר תוך שימוש בטלפונים סלולריים.

הדוגמאות ותהליך היצירה שלהן בידי התלמידים שימש בסיס לדיון כללי בנוגע למאפיינים של המקום הגיאומטרי שנוצר. הצגת כל התשובות שהוגשו כאוסף נקודות על גבי מסך אחד, אפשרה לזהות את המקום הגיאומטרי.

 

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos