מה סוד קסמה של הקהילה?

מרכז התרבות- גלריה

מועדון ה-5, קהילות מורים למתמטיקה ברמת 5 יח"ל- אוניברסיטת חיפה

  • תקציר: "....פגשתי קבוצה של מורים איכותיים ובעלי דחף ותשוקה להוראת המתמטיקה ברמות הגבוהות, שנפגשת אחת לשבועיים ודנה לעומקו של עניין. התפעלתי מעומק הדיון, ומהנכונות של המשתתפים להביא את עצמם ואת הדילמות שהם חווים." (מתוך משוב של אחד מחברי אחת הקהילות).

החל מתחילת שנת הלימודים הנוכחית, פועלות במסגרת "מועדון ה- 5" בכל רחבי הארץ 10 קהילות מקצועיות לומדות של מורים למתמטיקה ברמת 5 יח"ל. מטרת המפגשים לדאוג לשיפור איכות הוראת המתמטיקה ברמה של 5 יח"ל, ולהעלאת המוטיבציה ללמוד מתמטיקה ברמה גבוהה עם העמקה והבנה ועידוד להגדלת מספר התלמידים הלומדים מתמטיקה ברמת 5 יח"ל.

אז למה לנו המורים קהילה מקצועית לומדת? לי שולמן (1997), עונה כך: "מורים צריכים להיות חברים בקהיליות שבהן הם יכולים לחקור את דרכי ההוראה שלהם באופן פעיל ומתוך תשוקה, שבהן הם יכולים להקדיש מחשבה רפלקטיבית עקיבה והולמת לפרקטיקות שבהן הם נוקטים ולתוצאותיהן הלכה למעשה, כאשר הם יכולים לפעול תוך שיתוף פעולה זה עם זה, לחקור, לדון, לגלות וללמוד זה מזה בנוגע למה שקורה כאשר גורם המקריות פועל בהוראה שלהם, ובכך הם יכולים כחברים בקהילייה, ליצור בסיס ידע החורג מעבר למה שכל אחד מהם יכול ללמוד בבידוד האופייני לכתה הנוכחית".

בכנס הוצגו פעילויות לדוגמה מקהילות מועדון ה- 5. חברי המועדון הפעילו סדנאות למידה סביב 10 שולחנות ובה הוצגו טעימות מפעילויות מתמטיות ברוח העשייה של קהילות מועדון ה- 5:

- מסלול חמש הנקודות – מבט אחר על פונקציה מורכבת

- נהפוך הוא – פעילות הבנייה על הפונקציה ההפוכה

- הפרבולה – מה למקומות גיאומטריים ולגיאומטריה

- ללמוד משגיאות של תלמידים

 

  • מצגת

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos