מקור: Illuminations - NCTM
אופי הפעילות: חקירה אינטראקטיבית של מלבנים דומים , כיצד משתנה יחס הצלעות,יחס ההיקפים, ויחס השטחים . בפעילות נלווית ניתן גם לחקור את הגרפים של שינוי ההיקפים והשטחים במלבנים דומים. חקירה אינטראקטיבית של תיבות דומות , יחס המקצועות, שטחי פנים, הנפחים.
מקור: LearnZillion
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: סרטון ומצגת לשימוש בדמיון משולשים ישרי זווית לפתרון הבעיה – כיצד מוצאים את גובה הבניין. במצגת הסבר כללי על דמיון משולשים לפי זוויות, דוגמאות חישוביות והתייחסות לטעויות נפוצות. מצורף גם מדריך למורה.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: דף עבודה אינטראקטיבי ובו בודקים מהו התנאי המספיק לדמיון משולשים והוכחתו.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: דף עבודה ויישום דינאמי לחקירה וגילוי של היחסים במשפט תאלס והנחיות להוכחתו.
מקור: מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תיאור: פיצוח המתאר את בניית פרקטל צעד אחר צעד ומציאת תבניות של חוקיות.
מקור: מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תיאור: בפיצוח הזמנה להשתתף בפרויקט בינלאומי למדידת היקף כדור הארץ באותן שיטות ועקרונות פשוטים ומדהימים שהשתמש בהם ארטוסתנס לפני יותר מ-2000 שנה. ביום ה-22 בספטמבר, תלמידים מרחבי העולם יבצעו את המדידה וישתפו זה את זה בתוצאותיהם.
בפיצוח הסבר על הפרויקט ואופן ביצועו וכן הסברים על שיטתו של ארטוסתנס הכוללים איורים וסרטים ממחישים.
הידע הבסיסי הנדרש לפעילות הוא מעט גיאומטריה.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: פיצוח ובו חקירת מלבנים דומים. במשימה האינטראקטיבית מתבקשים התלמידים למצוא מלבנים דומים בתמונה של הצייר מונדריאן. ביישום הדינאמי ניתן להזיז, לסובב ולשנות את מימדי המלבנים. המשך
הפיצוח ציור באדום, כחול וצהוב ובו קישוריות בין אמנות וגיאומטריה.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: פיצוח - חקר בעזרת יישום דינאמי של NCTM
תאור: פיצוח ובו חקירה אינטראקטיבית של החוקיות של מספר הפגיעות הכדור בשולחן הביליארד.דרך משחק חוקרים מלבנים דומים, יחס הדמיון ומציאת המחלק המשותף הגדול ביותר, והמכפלה המשותפת הקטנה ביותר.
מומלץ גם לעיין במצגת "מפצחים את הדמיון" ודף פעילות , מאת מיכל מלר בכנס המורים 2010.