מקור: סדנאות "קשר חם" תקציר: בחומר מוצגים ארבעת חתכי החרוט: פרבולה, היפרבולה, אליפסה ומעגל. מובאות שתי הגדרות אנליטיות לכל אחד מן העקומים כמקומות גיאומטריים, וניתן הסבר לשקילות של ההגדרות הללו לחתכי החרוט המתאימים להם. בנוסף, מודגם כיצד ניתן לקבל כל אחד מהעקומים באמצעות קיפולי נייר, וכיצד ניתן לזהות את הפרבולה בסדרה של מעגלים וישרים ואת ההיפרבולה והאליפסה בסדרות של מעגלים. כמו כן קיימת הפניה לאתרי אינטרנט הכוללים יישומונים הרלוונטיים לחומר המוצג.
מקור: סדנאות "קשר חם" תקציר: בחומר מוצגת בעית ירושת הגמלים: חלוקה בדידה של כמות נתונה לפי יחס קבוע. מובא פתרון הבעיה והכללתה. כן מובא רקע היסטורי לבעיה: פפירוס רינד ושברי יחידה.
מקור: סדנאות "קשר חם" תקציר: במהלך הוראת המתמטיקה אנו נתקלים פעמים רבות ב"שגיאות סטנדרטיות" של תלמידים. אלו הן שגיאות, שעל פי רוב מורה יכול לצפותן מראש. נשאלת השאלה, האם ניתן לנצל ידע זה לגבי שגיאות אפשריות של תלמידים, כבר במהלך הוראת הנושא המתמטי הנלמד, במטרה לנסות ולהקטין ככל האפשר את השגיאות שיעשו התלמידים בפועל. הפעילות מציגה ניתוח של סוגים שונים של טעויות של תלמידים וכן דרכים אפשריות לטפל בהן, במהלך הוראת הנושא.
מקור: סדנאות "קשר חם" תקציר: סטנדרטים הם כלי להגדרת הציפיות של המערכת מתלמידים ומבוגרים. הם קובעים מה התלמידים צריכים לדעת ומה הם צריכים להיות מסוגלים לבצע בתחנות שונות במהלך שנות הלימוד. בעקבות החלטת משרד החינוך על קביעת סטנדרטים לימודיים לשם שיפור הישגי התלמידים, הוקמו ועדות לקביעת סטנדרטים במקצועות השונים. בוועדת הסטנדרטים במתמטיקה לבית הספר היסודי נעשתה הבחנה בין סטנדרטים של תוכן לבין סטנדרטים של תהליך. בסדנה יודגמו סטנדרטים ורמות ביצוע מתכנית הלימודים של בית הספר היסודי ויידונו סטנדרטים ורמות ביצוע עבור תכנית הלימודים של חטיבת הביניים.
מקור: סדנאות "קשר חם" תקציר: לפי גישה רווחת, מבחנים מתמטיים המבוססים על פריטים רבי-בחירה: (א) קלים להרכבה, (ב) קלים לבדיקה, (ג) מיועדים בעיקר להערכת ידע פרוצדוראלי. בחומר נבחן עמדה זו ונדון כיצד ניתן לבנות פריטים רבי-בחירה שיבדקו הבנה מושגית- רעיונית של המתמטיקה ואפילו הבנת הוכחות מתמטיות רב-שלביות. בחלק הראשון של הפעילות נדון ביתרונות ובחסרונות של שאלונים רבי-בחירה תוך ניתוח מתמטי-דידקטי של דוגמאות שונות בהן משתמשים במדינות שונות ובמבחנים בין-לאומיים. בחלק השני של הפעילות נתנסה בבניית שאלות רבות- בחירה בנושא "פונקציות וגרפים".