תוצרים מימי עיון וסדנאות - "קשר חם"

ניצול משאבים אופטימלי בעזרת תכנון לינארי 

הוכן ע"י: משה קוקוס.
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מובאת הצעה להוראת השעורים הראשונים בנושא תכנון לינארי. מוצעים חמישה שלבים בפתרון בעיה בתכנון לינארי.

"גישה אינטואיטיבית לבניית מושג הגבול"

הוכן ע"י: תמר זמיר וניצה מובשוביץ- הדר.
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מובאת תוכנית הוראה להקניה אינטואיבית של מושג הגבול, שמומחשת ע"י סדרות אינסופיות. מושג ההתכנסות מומחש גם ע"י דוגמאות גיאומטריות. כמו כן מובאת סקירה היסטורית על התפתחות מושג הגבול.

רשת כבישים מינימלית 

הוכן ע"י: אדם קניגסברגר.
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מוצגת שיטה למציאת הדרך הקצרה ביותר המחברת נקודות במישור.

אלגברה מאחורי תעלולי קלפים   

הוכן ע"י: אדם קניגסברגר.
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מובאים תעלולי קלפים המבוססים על טכניקות של ספירה ועל עקרונות אלגבריים פשוטים.

שימושים לרקורסיה  

הוכן ע"י: אורי רימון
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מובאים שימושים בשיטת הרקורסיה למציאת נוסחאות שונות בתחום הקומבינטוריקה, פולינום טיילור, גיאומטריה, חישוב π.

האינטגרל המסויים 

הוכן ע"י: אביבה ברש.
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מובאת הצעה לפתיחה של נושא האינטגרל המסויים, באמצעות בעיית חישוב שטח מחיי היום יום. באמצעות פתרון הבעיה בשלבים, מגיעים להגדרה של האינטגרל המסויים.

מן ההיסטוריה של הקלקולוס 

הוכן ע"י: מיכאל ריינהרץ, ביה"ס הראלי העברי בחיפה.
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מובאות שיטות שונות מן ההיסטוריה של המתמטיקה למציאת משיק לעקום.


מעבר מהוראת מתמטיקה באופן אלגוריתמי להוראה הדורשת הבנה - באמצעות "היפוך" השאלה 

הוכן ע"י: רותי רייז.
מקור: סדנאות "קשר חם"
תקציר: בחומר מוצגת דרך לשילוב בהוראה של שאלות מתמטיות אשר עשויות להצביע על הבנת הנושא המתמטי הנלמד. הדבר נעשה באמצעות "היפוך השאלה". מובאות דוגמאות מתחומים שונים.

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos